середа, 22 лютого 2017 р.

БОРОЗНА НА ДУШІ


  Перед моїми очима книжка,яку я тільки що закінчив читати. Протягом двох днів я прочитав її від першої до останньої сторінки. Жодна з книг, прочитаних раніше, не викликала в мене таких спогадів, таких відчуттів, такої сили емоцій, як ця. Мова йде про роман Уласа Самчука «Марія», вперше опублікований у Львові в 1934 році. В Радянському Союзі цей роман, як і всі інші твори цього українського письменника, були заборонені і жодного разу не публікувались. Після висування на присвоєння нобелівської премії роман У.Самчука «Марія» був виданий в Україні в 2004 році лише як підручник, рекомендований учням згідно шкільної програми.
  Ця книжка не те, щоб зачепила мене за живе, а немов великим стальним лемехом розірвала весь бруд, накип і темряву та відкрила мою душу для безпосереднього, а не через фільтри й окуляри, сприйняття дійсності, з її радостями, здобутками, втратами і трагедіями. Я пробую розібратись, чому ця книжка залишила в мене таке сильне враження. Можливо тому, що люди і події з роману і з мого життя дуже схожі між собою. Це і не дивно, адже ми земляки – полешуки, жителі українського Полісся. А може тому, що цей роман не про ідеальних, немов з ікони людей, а живих, звичайних, зі своїми вадами й особливою неповторністю, з якими зустрічаєшся і спілкуєшся щодня. Думаю, що не останньою причиною такої сили і глибини вражень є актуальність роману. Актуальність не тільки в тому, що події роману і сучасного українського життя тісно зв’язані між собою. Актуальність роману Уласа Самчука «Марія» на мій погляд в тому, що він не залишає читача байдужим. Роман заставляє думати про споконвічні людські цінності, пробуджує приспану різними казками та пропагандою нашу свідомість, заставляє вірити і боротись за власне життя, за свою родину, за щастя і життя своєї єдиної і неповторної Матері України.

  А зустрітись з книжкою і познайомитись з думками, поглядами і частиною творчої спадщини видатного українця Уласа Олексійовича Самчука мені допомогла моя добра і давня знайома Алла Миколаївна Колодяжна, завідувачка шкільною бібліотекою в Озерному, Житомирського району. Щиро вдячний Вам, Алла Миколаївна, за Вашу небайдужість та високу професійність.

Немає коментарів:

Дописати коментар